uber-vrea-sa-schimbe-modul-in-care-functioneaza.-cum-vrea-sa-devina-o-companie-bazata,-in-mare-parte,-pe-inteligenta-artificiala

Uber vrea să schimbe modul în care funcționează. Cum vrea să devină o companie bazată, în mare parte, pe inteligența artificială

Timp de citire: 2 minute

Uber își redefinește identitatea. După ce a dominat piața globală de transport și livrări, compania americană își propune acum să devină un jucător major în domeniul inteligenței artificiale.

În cadrul raportului financiar pentru trimestrul al treilea, directorul executiv Dara Khosrowshahi a prezentat o strategie în care AI joacă un rol central în dezvoltarea viitoare a platformei.

Două dintre cele cinci direcții strategice ale Uber sunt acum dedicate inovației bazate pe AI, marcând o schimbare ambițioasă de orientare.

Printre inițiativele cheie se numără lansarea unui program pilot care permite șoferilor și curierilor să efectueze micro-sarcini digitale pentru a antrena modele de inteligență artificială.

Astfel, utilizatorii pot câștiga bani suplimentari prin activități precum încărcarea de fotografii, etichetarea materialelor video, înregistrarea vocii în limba maternă sau evaluarea de conținut.

Noul serviciu, denumit „Digital Tasks”, este disponibil momentan doar în India și Statele Unite, dar Uber intenționează să-l extindă la nivel global, scrie publicația Gizmodo.

Uber transformă aplicația într-o platformă de lucru flexibil

Khosrowshahi a explicat că unele dintre aceste sarcini sunt destinate profesioniștilor cu pregătire avansată, „chiar și doctoranzi în fizică”, și că ideea principală este ca Uber să devină nu doar o aplicație pentru transport, ci un spațiu digital unde oamenii pot accesa diverse forme de muncă.

„Platforma noastră este, în esență, o platformă pentru muncă, iar transportul este doar primul pas. Cu Uber AI Solutions putem deschide calea către alte tipuri de activități flexibile”, a declarat CEO-ul.

Aceste „micro-sarcini” fac parte din divizia Uber AI Solutions, care se concentrează pe furnizarea de servicii de date pentru antrenarea modelelor AI.

Potrivit lui Khosrowshahi, noul segment de business „atrage deja numeroși clienți”, confirmând interesul crescut pentru outsourcing-ul activităților de etichetare și validare a datelor necesare pentru antrenarea algoritmilor.

Flota de robotaxiuri și viitorul mobilității autonome

Al doilea pilon al expansiunii bazate pe AI este legat de vehiculele autonome, parte din planul companiei de a construi o aplicație „pentru tot ce înseamnă transport”.

Uber intenționează să integreze șoferii umani și mașinile autonome într-o singură piață digitală, iar colaborările recente arată direcția clară a companiei.

La sfârșitul lunii octombrie, Uber a anunțat un parteneriat cu Nvidia pentru dezvoltarea unei flote de 100.000 de robotaxiuri, cu producția programată să înceapă în 2027.

În paralel, compania testează în San Francisco un program pilot de vehicule autonome, în colaborare cu Lucid Motors și Nuro.

Deși conducerea recunoaște că serviciile de transport autonom nu sunt încă profitabile și ridică probleme de siguranță, optimismul rămâne ridicat.

Khosrowshahi a afirmat că, în următorul deceniu, „fiecare mașină nouă vândută va avea capacități autonome”, ceea ce, în opinia sa, va face traficul mai sigur și mai eficient.

Prin această strategie dublă,AI pentru muncă digitală și AI pentru mobilitate, Uber își afirmă ambiția de a deveni o platformă globală integrată de servicii inteligente, în care transportul, tehnologia și economia digitală converg.