studiu-aon:-frecventa-incidentelor-cibernetice-raportate-a-crescut-cu-22%-fata-de-2024

Studiu Aon: Frecvența incidentelor cibernetice raportate a crescut cu 22% față de 2024

Timp de citire: 2 minute

Studiul „2025 Global Cyber Risk Report”, realizat de grupul Aon la nivel internațional, subliniază impactul sever al riscurilor cibernetice asupra valorii companiilor și expunerea reputațională în creștere.

Conform datelor, frecvența incidentelor cibernetice raportate a crescut cu 22% față de anul precedent.

Ransomware-ul rămâne una dintre cele mai frecvente și costisitoare forme de atac cibernetic, în ciuda unei scăderi ușoare a valorii medii a plăților. Potrivit datelor Aon, numărul solicitărilor de despăgubiri în urma atacurilor de tip ransomware este în creștere constantă, reflectând o presiune tot mai mare asupra companiilor din toate industriile. Numărul incidentelor de acest tip a crescut în mod semnificativ între 2020 și 2023, iar natura tot mai sofisticată a atacurilor implică costuri indirecte majore, cum ar fi întreruperea activității și daune reputaționale. Cele mai vizate sectoare au fost industria produselor consum și industriale, sectorul serviciilor profesionale și consultanță, producție și real estate.

Potrivit raportului global, dintre cele 1.414 incidente cibernetice analizate, 56 au evoluat în evenimente care au generat pierderi reputaționale, definite ca situații cu expunere intensă în mass-media și scăderi semnificative ale valorii acțiunilor. Companiile afectate de astfel de incidente au înregistrat o scădere medie de 27% a valorii pentru acționari. Atacurile de tip malware și ransomware sunt cele mai susceptibile să declanșeze daune reputaționale, reprezentând 60% din totalul acestor evenimente, chiar dacă reprezintă doar 45% din toate incidentele cibernetice. Raportul mai evidențiază cinci factori esențiali pentru limitarea impactului reputațional: pregătirea, leadership-ul, reacția rapidă, comunicarea și schimbarea. Totodată, este semnalată o provocare majoră: gestionarea riscurilor care nu pot fi transferate prin asigurare, cum ar fi cele reputaționale, ceea ce face ca prevenția și răspunsul rapid la criză să fie esențiale.

„În România, interesul pentru asigurările de tip Cyber este în creștere, mai ales în rândul companiilor mari care analizează oferte de la jucători internaționali. Cu toate acestea, segmentul IMM-urilor rămâne slab acoperit, în principal din cauza lipsei de informare și a constrângerilor bugetare. Prin expertiza noastră locală și accesul la resursele grupului Aon din întreaga regiune EMEA, putem sprijini companiile din România să-și evalueze corect riscurile și să identifice soluții de acoperire potrivite”, a declarat Eugen Anicescu, CEO Aon România.

În 2025, compania își propune să accelereze adoptarea soluțiilor de protecție digitală printr-o abordare consultativă, adaptată specificului local și susținută de infrastructura globală a grupului.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.

The post Studiu Aon: Frecvența incidentelor cibernetice raportate a crescut cu 22% față de 2024 appeared first on Forbes Romania.