primul-porsche-911-carrera-4-gts-„tribute-to-transfagarasan”-a-fost-livrat-unui-roman.-de-ce-este-speciala-masina,-de-fapt?

Primul Porsche 911 Carrera 4 GTS „Tribute to Transfăgărășan” a fost livrat unui român. De ce este specială mașina, de fapt?

Timp de citire: 3 minute

Porsche a livrat recent primul exemplar al ediției speciale 911 Carrera 4 GTS „Tribute to Transfăgărășan” unui client din România, marcând debutul unei serii limitate de doar zece vehicule create în onoarea emblematicului drum alpin românesc.

Ediția exclusivistă celebrează 50 de ani de la inaugurarea Transfăgărășanului și este rezultatul colaborării dintre studioul de design Style Porsche și divizia de personalizare Sonderwunsch din Zuffenhausen.

Porsche 911 Carrera 4 GTS Tribute to Transfăgărășan

Porsche 911 Carrera 4 GTS „Tribute to Transfăgărășan”

Omagiu personalizat adus de Porsche Transfăgărășanului

Modelul 911 Carrera 4 GTS „Tribute to Transfăgărășan” face parte dintr-un proiect lansat de Porsche în urma unui eveniment dedicat comunității regionale de pasionați, organizat anul trecut împreună cu cluburi Porsche din Europa Centrală și de Est.

Inspirat de traseul spectaculos al Transfăgărășanului și de succesul aniversării modelului 911 Turbo, proiectul a evoluat într-o serie restrânsă de mașini complet personalizate.

Toate cele zece unități sunt configurate individual de către viitorii proprietari, care au colaborat direct cu specialiștii Porsche în cadrul programului Sonderwunsch.

Aceștia au fost invitați la Stuttgart pentru a contribui activ la procesul de personalizare, de la alegerea culorilor și materialelor, până la accesorii și detalii exclusive.

Primul exemplar livrat, utilizat ca model de referință pentru întreaga serie, este finisat în nuanța Graphite Grey, cu accente Guards Red, inclusiv pe jante și pe inelele farurilor.

Pe portiere se regăsește autocolantul omagial, iar stâlpul B poartă o emblemă dedicată proiectului. Pe grila spate, lamelele sunt vopsite discret în culorile tricolorului românesc, subliniind conexiunea cu identitatea națională.

Porsche 911 Carrera 4 GTS „Tribute to Transfăgărășan”

Porsche 911 Carrera 4 GTS „Tribute to Transfăgărășan” / detaliu scaun

Design unic și performanțe hibride de top

La interior, detaliile personalizate continuă cu inscripții iluminate „Tribute to Transfăgărășan” pe pragurile ușilor, logo-uri brodate în tetiere și embosate pe cotiera centrală, precum și un tablou de bord decorat special pentru această ediție. Accesoriile includ chei personalizate, husă cu logo și o servietă de bord realizată special pentru această serie.

Pe lângă aspectul estetic, modelul beneficiază de cele mai recente inovații tehnice din motorsport. Noul 911 Carrera GTS este primul din gamă echipat cu un sistem hibrid performant și compact, T-Hybrid, bazat pe un motor boxer de 3,6 litri.

Mașina dezvoltă o putere totală de 541 CP și un cuplu de 610 Nm, reușind să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 3 secunde, cu o viteză maximă de 312 km/h.

Creșterea în greutate este minimă, doar 50 kg față de modelul anterior, iar emisiile sunt semnificativ reduse comparativ cu alte vehicule hibride plug-in.

Porsche 911 Carrera 4 GTS „Tribute to Transfăgărășan”

Porsche 911 Carrera 4 GTS „Tribute to Transfăgărășan” / detaliu

Sonderwunsch, un program pentru visuri personalizate

Prin relansarea programului Sonderwunsch, Porsche le oferă clienților posibilitatea de a co-crea vehicule unicat. Programul include opțiuni de personalizare completă pentru mașini noi, dar și modernizări pentru modele mai vechi, inclusiv restaurare completă.

Clienții pot solicita culori unice prin serviciul Paint to Sample Plus și pot reconfigura complet interiorul și exteriorul mașinilor, beneficiind de expertiza echipelor de design și inginerie Porsche.

Următoarele nouă unități din seria „Tribute to Transfăgărășan” vor fi prezentate în cadrul unui eveniment exclusiv la final de august, înainte ca fiecare mașină să ajungă la proprietarul său.

De altfel, ediția specială reprezintă nu doar o realizare inginerească de top, ci și o punte simbolică între ingineria germană de elită și unul dintre cele mai spectaculoase trasee montane din Europa.