Noua „stațiune” va fi amplasată între Costinești și Tuzla și se va întinde pe o suprafață de 1,6 milioane metri pătrați.
Nibiru este un proiect privat amplu și va însemna de fapt o stațiune construită de la zero, după un masterplan urbanistic riguros. Proiectul este un oraș temporar – activ doar vara, dar complet funcțional – și reprezintă rezultatul unei investiții private de peste 50 de milioane de euro, cea mai mare făcută vreodată de sectorul privat în industria de divertisment din România.
„Nibiru înseamnă mai mult decât o destinație. Este un întreg ecosistem de entertainment, cultură, sport, retail, food și artă, care se adresează tuturor generațiilor. De la familii cu copii, la oameni între 25 și 30 de ani, la tineri de liceu și facultate, la oameni de peste 45 de ani, Nibiru are câte ceva pentru toți. Pentru ca toți merită o experiență mai bună de divertisment pe litoral. Este o platformă de regenerare pentru litoralul românesc. O stațiune care nu doar consumă, ci oferă – locuri de muncă, cultură, viitor”, a explicat Andrei Șelaru (Selly), Managing Partner și CEO Nibiru.
Așadar, noul proiect își propune să îmbine patru funcțiuni majore într-un singur concept: un mall în aer liber cu restaurante, cafenele și magazine fashion; un parc de distracții și o zonă extinsă pentru familii; o platformă multifuncțională pentru festivaluri și concerte, cu o capacitate de până la 150.000 de persoane – cât 3 Arene Naționale la un loc; și cel mai mare club în aer liber din lume: Nibiru Arena, cu 30.000 de locuri.
„Pentru noi, a construi Nibiru a însemnat să imaginăm nu doar un spațiu fizic, ci un sistem complet de interacțiuni, scenarii, fluxuri și emoții. Tot ce se întâmplă aici are o logică, un ritm și o poveste”, a declarat Joshua Cox, arhitectul conceptului Nibiru și cofondator al Sole DXB (Dubai)
Pe lângă funcțiile majore, Nibiru include o zonă sportivă, un fashion bazaar pentru designeri români emergenți, spații dedicate artei urbane, educației, dezvoltării personale, o bibliotecă de vară, un club de stand-up comedy, infrastructură HoReCa premium și activări sociale și culturale.
„Oferta gastronomică este construită pentru toate gusturile: de la branduri românești iubite (Fryday, Cartofisserie, Splendid Chicken, Shaormeria Băneasa, Burger Factory, Trevi Pizza și mulți alții) până la restaurante à la carte și concepte gourmet. Loft și Nuba, celebrele branduri de nightlife din România, vor funcționa, de asemenea, în interiorul stațiunii”, spun reprezentanții proiectului.
Conform estimărilor acestora, proiectul va atrage un trafic de peste 3 milioane de persoane pe sezon, ceea ce o plasează deasupra altor stațiuni celebre din România și o poziționează direct în competiție cu destinații precum Ibiza sau Mykonos, dar la un cost semnificativ mai accesibil. Bugetul estimat pentru o seară completă (cu acces la show-urile de pe promenadă, mâncare și băuturi) este de 100–150 de lei.
Deschiderea oficială a „stațiunii” Nibiru este programată pentru iulie 2026.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.
The post Nibiru, o nouă „stațiune” pe litoralul românesc, se va deschide oficial în vara lui 2026. Proiectul însumează investiții de peste 50 de milioane de euro appeared first on Forbes Romania.