Mars, Incorporated, anunță lansarea planului „Protect the Peanut”, primul său program dedicat protejării arahidelor împotriva presiunilor tot mai mari care amenință stabilitatea lanțului de aprovizionare la nivel global.
Mars este unul dintre primii cinci cumpărători de arahide la nivel mondial, achiziționând peste 136.000 de tone, pentru brandurile sale globale, inclusiv mărci de miliarde de dolari precum SNICKERS și M&M’S.
Scopul planului „Protect the Peanut” este de a limita pierderile devastatoare de recoltă, care, în prezent, împiedică până la 30% din arahide să ajungă „din păstăi pe farfurie”, cauzând pierderi de sute de milioane de dolari pentru fermieri. Susținut printr-o investiție de 5 milioane de dolari pe o perioadă de cinci ani, planul va finanța tehnici avansate, bazate pe știință genomică, pentru a cultiva soiuri de arahide mai rezistente la dăunători, boli și schimbări climatice imprevizibile.
Angajamentul de milioane de dolari are la bază peste un deceniu de cercetare finanțată de Mars în domeniul arahidelor, inclusiv aproximativ 10 milioane de dolari investiți în proiecte științifice de ultimă generație. Printre acestea se numără și contribuția la o descoperire botanică cu privire la trasarea genomului arahidelor.
În calitate de co-fondator al International Peanut Genome Initiative, Mars a contribuit la cartografierea a peste 2,5 miliarde de perechi de baze ADN — aproximativ echivalentul genomului uman — și a pus datele la dispoziția întregii industrii sub formă de informații științifice open-source. Această descoperire a transformat cercetarea și perfecționarea arahidelor dintr-un proces bazate pe simple presupuneri, într-o știință a preciziei genetice.
„Am crezut întotdeauna că Mars poate juca un rol unic ca motor al inovației, motiv pentru care gândim pe termen lung și mizăm pe știință pentru a proteja arahidele. Știm că arahida perfectă nu va fi descoperită din întâmplare. Va fi nevoie de investiții pe termen lung, de ingeniozitate științifică și de dedicarea partenerilor noștri incredibili pentru a transforma potențialul în progres — de la seră până la terenurile cultivate de fermier. La urma urmei, inovația fără implementare rămâne doar imaginație,” a declarat Amanda Davies, Chief R&D, Procurement and Sustainability Officer, Mars Snacking.
Potrivit acesteia, planul „Protect the Peanut” dă deja rezultate. Cercetătorii din domeniul arahidelor de la Wild Peanut Lab din cadrul Universității din Georgia, partener de lungă durată al Mars, au dezvoltat soiuri de arahide mai rezistente, care pot crește în condiții dificile, cu un randament de până la 30% mai mare. Unul dintre aceste soiuri, Sempre Verde („Veșnic verde”), este cultivat în prezent în Brazilia și nu necesită fungicide.
Mars, Incorporated este o afacere de familie de peste 50 de miliarde de dolari, cu un portofoliul divers și în continuă expansiune ce include produse pentru îngrijirea animalelor de companie și servicii veterinare, precum și alimente și gustări. Compania produce unele dintre cele mai cunoscute mărci din lume, inclusiv ROYAL CANIN®, PEDIGREE®, WHISKAS®, CESAR®, DOVE®, EXTRA®, M&M’s®, SNICKERS® și BEN’S ORIGINAL
.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.
The post Mars investește 5 milioane de dolari în cercetarea agricolă appeared first on Forbes Romania.