l’oreal-cumpara-divizia-de-produse-de-infrumusetare-a-kering.-aceasta-este-cea-mai-mare-tranzactie-a-companiei-l’oreal

L’Oréal cumpără divizia de produse de înfrumusețare a Kering. Aceasta este cea mai mare tranzacție a companiei L’Oréal

Timp de citire: 3 minute

Oficialii Kering (proprietarul Gucci) au fost de acord să vândă divizia grupului de produse cosmetice către L’Oréal pentru 4,66 miliarde de dolari.

Acest pas reprezintă o schimbare majoră de strategie a noului CEO Luca de Meo, în contextul în care acesta încearcă să rezolve problema datoriilor mari ale grupului de lux și să se concentreze pe afacerea sa principală din domeniul modei.

Conform acordului dintre cele două grupuri, gigantul francez de produse cosmetice L’Oréal va achiziționa linia de parfumuri Creed a companiei Kering, precum și drepturile de a dezvolta parfumuri și produse de înfrumusețare sub mărcile de modă Gucci, Bottega Veneta și Balenciaga, în baza unei licențe exclusive de 50 de ani, notează esmmagazine.com.

Licența pentru parfumurile Gucci este deținută în prezent de Coty, iar noul acord pe 50 de ani cu L’Oréal va începe la expirarea acestuia din urmă, estimat de analiști în anul 2028.

Vânzarea este un pas semnificativ către reducerea datoriei nete a Kering, care se ridica la 9,5 miliarde de euro la sfârșitul lunii iunie, asta pe lângă cele 6 miliarde de euro reprezentând datorii de leasing pe termen lung, situație ce a stârnit îngrijorarea investitorilor. Kering și-a fondat afacerea cu produse de înfrumusețare în 2023, după ce a achiziționat producătorul de parfumuri Creed pentru 3,5 miliarde de euro, într-un efort de a diversifica și de a reduce dependența de marca sa Gucci, care reprezintă cea mai mare parte a profiturilor sale.

Însă grupul s-a confruntat cu dificultăți în a-și dezvolta afacerea, înregistrând o pierdere operațională de 60 de milioane de euro în prima jumătate a anului. Compania se confruntă, de asemenea, cu scăderea în vânzări a celei mai mari mărci a sa, Gucci, care a fost puternic afectată de evoluția pieței din China. Veniturile Gucci au scăzut cu 25% față de anul precedent în ultimul trimestru raportat, sporind presiunea asupra Kering de a reduce gradul de îndatorare.

„Credem că vânzarea Kering Beauté la aproximativ același preț plătit pentru Creed acum doi ani este un medicament amar, dar necesar”, au punctat analiștii de la Bernstein.

De Meo, care a preluat funcția de CEO al grupului Kering în luna septembrie, le-a spus acționarilor că intenționează să ia unele decizii dificile pentru a reduce datoria grupului. Compania a amânat, de asemenea, un plan de achiziție completă a mărcii italiene de modă Valentino și își propune să vândă participații la proprietățile sale imobiliare pentru a strânge numerar.

Tranzacția pentru produsele de frumusețe Kering va fi cea mai mare de până acum a L’Oréal, mai mare decât achiziția mărcii australiene Aesop pentru 2,5 miliarde de dolari în 2023. Se așteaptă ca finalizarea acesteia să aibă loc în prima jumătate a anului 2026.

„L’Oréal se bucură de un avânt puternic în divizia Luxe și probabil așteaptă cu nerăbdare să pună mâna pe licențele de parfumuri și produse de înfrumusețare asociate cu mărcile prestigioase, dar relativ subdezvoltate, ale Kering”, explică Bruno-Roland Bernard, consultant și profesor asociat pentru finanțe corporative și managementul luxului la Institut Français de la Mode, cu sediul la Paris.

L’Oréal este cel mai mare jucător din lume dedicat produselor cosmetice și frumuseții. Compania produce deja parfumuri de succes sub eticheta Yves Saint Laurent, după ce a achiziționat drepturile asupra mărcii de la Kering pentru 1,15 miliarde de euro în anul 2008.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.

The post L’Oréal cumpără divizia de produse de înfrumusețare a Kering. Aceasta este cea mai mare tranzacție a companiei L’Oréal appeared first on Forbes Romania.