
Grupul german de DYI Hornbach a raportat rezultate în creștere pentru primul trimestru al exercițiului financiar 2025/26 (1 martie – 31 mai 2025), susținute de cererea solidă pentru produse de grădinărit și materiale de construcții, condiții meteorologice favorabile și un trafic mai mare în magazine.
Cifra de afaceri consolidată a crescut cu 5,7%, până la 1,909 miliarde de euro, iar profitul operațional ajustat (EBIT) s-a majorat cu 10,4%, ajungând la 161,7 milioane de euro.
Rezultatul net pe acțiune s-a îmbunătățit la 6,62 euro, față de 5,96 euro în perioada similară a anului precedent. Grupul își menține estimările pentru întreg anul fiscal, anticipând vânzări comparabile cu cele din 2024/25 (6,2 miliarde euro) și un EBIT ajustat de aproximativ 269,5 milioane euro.
„Am avut un început foarte bun de an fiscal, în mare parte datorită vremii constante și favorabile, care a stimulat cererea pentru produsele noastre. Traficul în magazine a crescut cu 4,2%, iar valoarea medie a coșului de cumpărături este în ușoară creștere”, a declarat Erich Harsch, CEO al Hornbach Baumarkt AG, în cel mai recent raport al investitorilor.
Performanță puternică în afara Germaniei
Subgrupul Hornbach Baumarkt AG, cel mai mare din cadrul grupului, a raportat vânzări de 1,81 miliarde euro în T1 2025/26, în creștere cu 5,8% față de anul trecut. La finalul lunii mai, rețeaua opera 173 de magazine de tip DIY cu centre de grădinărit și platforme online în nouă țări europene.
Vânzările din Germania au însumat 870 milioane euro (+4,7% față de T1 2024/25), iar pe piețele internaționale, vânzările au crescut cu 6,9%, la 940,9 milioane euro. Creșterea like-for-like ajustată valutar a fost de 5,9%.
Ponderea internațională în totalul vânzărilor Hornbach Baumarkt a urcat la 52%, comparativ cu 51,4% în anul precedent.
Online-ul a continuat să câștige teren, generând vânzări de 236,3 milioane euro (+11,1% față de anul anterior), reprezentând 13,1% din totalul vânzărilor subgrupului.
Hornbach a continuat să câștige cotă de piață în Germania și în piețele internaționale. Potrivit datelor GfK pentru perioada ianuarie-aprilie 2025, compania a ajuns la o cotă de 15,6% în Germania (față de 15% în 2024), 29,7% în Olanda, 18,2% în Austria, 14,9% în Elveția și 38,6% în Cehia.
„Această creștere este determinată de o cerere reală, nu de majorări de prețuri. Strategia noastră de prețuri accesibile și gamă de produse atractive funcționează, dar ne păstrăm abordarea precaută”, a subliniat Albrecht Hornbach, CEO-ul Hornbach Management AG.
EBIT ajustat în subgrupul Baumarkt a fost de 151,3 milioane euro (+11,9%), iar Hornbach Immobilien a contribuit cu 16,3 milioane euro. În schimb, Hornbach Baustoff Union, care operează 39 de centre comerciale pentru materiale de construcții în sud-vestul Germaniei și în estul Franței, a raportat un EBIT ajustat ușor mai mic, de 1,9 milioane euro (față de 2 milioane euro anul trecut).
Hornbach nu a comunicat date detaliate pentru fiecare piață în parte, însă rezultatele sugerează o performanță solidă inclusiv în Europa Centrală și de Est, regiune unde grupul are prezență activă prin rețele de magazine și comerț online.
În România, Hornbach a obținut anul trecut afaceri în creștere cu 4%, până la 1,6 miliarde de lei, în timp ce profiturile au crescut cu 16%, la 38 de milioane de lei. Compania deține nouă magazine pe plan național.
credit foto: Hornbach
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.
The post Hornbach crește pe toate fronturile: vânzări mai mari în Germania și CEE, profit operațional +10% appeared first on Forbes Romania.