Reprezentanții grupului (care deţine şi Taco Bell şi KFC) au anunțat că se va începe „o analiză formală a opţiunilor strategice pentru brandul Pizza Hut”, cu posibilitatea vânzării acestuia.
Grupul american Yum! Brands deține aproximativ 20.000 de restaurante Pizza Hut în 100 de ţări. Potrivit oficialilor grupului, vânzările Pizza Hut au înregistrat scăderi, în timp ce celelalte afaceri ale sale au crescut, notează USA Today.
„Echipa Pizza Hut a lucrat din greu pentru a aborda provocările legate de afaceri şi de categorie; cu toate acestea, evoluția brandului indică necesitatea luării unor măsuri suplimentare pentru a ajuta marca să îşi atingă întreaga valoare, măsuri care ar putea fi mai bine implementate în afara Yum! Brands”, a declarat Chris Turner, CEO al Yum! Brands, într-un comunicat de presă.
În ultimul trimestru, vânzările Pizza Hut au scăzut cu 2%, în timp ce vânzările Taco Bell au crescut cu 9%, iar vânzările KFC au crescut cu 6%, a anunţat compania în comunicatul său. În SUA, vânzările Pizza Hut au scăzut cu 7%, în timp ce vânzările Taco Bell au crescut cu 9%, iar vânzările KFC au rămas stabile.
În prezent, practice, Taco Bell şi KFC aduc împreună peste 80% din profitul Yum! Brands.
„Dacă ne uităm la istoric, Pizza Hut s-a confruntat cu mai multe provocări înainte de pandemie şi (post-pandemie), cel puţin restaurantele lor din SUA având nevoie de lucrări”, a completat Ab Igram, director executiv al Institutului de Franciză Tariq Farid de la Babson College din Babson Park, Massachusetts.
Printre provocările Pizza Hut se numără faptul că a fost văzută din punct de vedere istoric ca un restaurant cu servire casual, în timp ce concurenţii săi precum Domino’s se concentrează doar pe livrare şi şi-au mărit cota de piaţă, a mai spus Igram.
Potrivit acestuia, este logic ca Yum! Brands să ia în considerare să renunţe la Pizza Hut şi să se concentreze pe KFC şi Taco Bell, în timp ce un nou proprietar s-ar putea concentra pe redresarea Pizza Hut.
Așadar, grupul american Yum! Brandsa angajat Goldman Sachs şi Barclays ca şi consultanţi financiari pentru analiza strategică, însă oficialii grupului au specificat că nu există un termen limită sau un calendar pentru a acţiona asupra oricăror opţiuni, iar o vânzare sau o tranzacţie s-ar putea nici să nu aibă loc.
Pizza Hut a fost fondată în anul 1958 în Wichita, Kansas, de doi fraţi care au împrumutat 600 de dolari de la mama lor pentru a deschide restaurantul. În 1977, gigantul din industria alimentară, PepsiCo, a achiziţionat Pizza Hut, dar a divizat lanţul împreună cu KFC şi Taco Bell în 1997 pentru a crea o companie de restaurante, care a preluat numele de Yum! Brands în 2002.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.
The post Grupul american Yum! Brands are în plan să vândă lanţul de restaurante Pizza Hut appeared first on Forbes Romania.