exclusiv.-brandul-de-parfumuri-miraj-se-extinde-pe-plan-local-si-international

EXCLUSIV. Brandul de parfumuri Miraj se extinde pe plan local și internațional

Timp de citire: 3 minute

La aproape doi ani de la revenirea pe piața locală, noul brand de parfumuri Miraj are mai multe magazine de tip pop-up în București și se pregătește să-și distribuie produsele pe piața din Italia.

Celebrul brand de parfumuri – Miraj – a revenit pe piața locală, într-o nouă formula, după mai bine de jumătate de secol. În 2023, Florin Găina a relansat celebrul brand de parfumuri pe piața din România. Recent, Florin Găina l-a cooptat în acest business și pe Felix Pătrășcanu, co-fondatorul și Managing Partner-ul companiei de curierat FAN Courier. În cadrul Miraj, Felix Pătrășcanu joacă rolul asociatului, dar și pe cel al advisorului.

Florin Găină, fondatorul noului brand de parfumuri, a mărturisit pentru Forbes România că anul acesta produsele Miraj vor fi regăsite și pe piața din Italia. În acest sens a fost încheiat și un contract de distribuție.

„În toamnă relansăm pentru prima dată după mai bine de jumătate de secol un parfum din portofoliul vechi Miraj, și anume, EvaLux. De asemenea, vom extinde oferta noastră de produse hoteliere, dar și gama de săpunuri și geluri de duș. Iar, spre finalul anului mai pregătim o lansare”, a mai completat antreprenorul.

În prezent, în ceea ce privește produsele hoteliere ale brandului, acestea sunt limitate la produse de parfumerie (parfumul semnătură al hotelului), parfum de camera, etc.

Miraj a reprezentat pentru mulți români unul dintre puținele produse de lux la care aveau acces în Epoca de Aur. Povestea brandului Miraj a început în anii ’50, atunci când la București se deschidea fabrica de parfum „Macul Roșu”, care într-o perioadă destul de scurtă a reușit să lanseze nenumărate parfumuri ce au stat la baza succesului ulterior a ceea ce urma să devină Miraj. În anii ’70 „Macul Roșu” s-a rebranduit în Miraj, cunoscând succesul internațional. Miraj producea la acea vreme zeci de milioane de unități de parfum pe an.

Tot atunci, Miraj avea și o divizie de cosmetice, deținând brandul Gerovital și formulele Ana Aslan, care au reușit să atragă personalități internaționale de renume în centrele sale de tratament precum Frank Sinatra, Claudia Cardinale sau Ronald Regan. De altfel, în anul 1989, Miraj trece printr-un nou proces de rebranding, în Gerovital Cosmetics, pentru ca în 2008, să i se transfere complet dreptul de proprietate asupra brandului Gerovital către Farmec și, aici totul s-a oprit. 10 ani mai târziu, în 2018, brandul Miraj a fost înregistrat din nou, iar pe parcursul a patru ani, a fost dezvoltat și reimaginat ca un brand boutique românesc de parfumuri de nișă de către Florin Găină.

În prezent, brandul are un Concept Store în zona Cișmigiu și Mall Băneasa, dar și în incinta JW Marriott Hotel din Capitală. De asemenea, mai există magazine ale brandului și în Cluj-Napoca, Sibiu și Buzău.

În 2024, Miraj a raportat o cifră de afaceri de 637.000 de lei, cu 77% mai mare decât cea din anul precedent, iar profitul net a avut o creștere de 562%, ajungând la cifra de 46.769 de lei.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.

The post EXCLUSIV. Brandul de parfumuri Miraj se extinde pe plan local și internațional appeared first on Forbes Romania.