consiliul-roman-pentru-publicitate-lanseaza-adethics,-platforma-pentru-influencer-marketing-online-responsabil

Consiliul Român pentru Publicitate lansează AdEthics, platforma pentru influencer marketing online responsabil

Timp de citire: 2 minute

Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), organizație profesională a standardelor în publicitate, anunță lansarea AdEthics în România, platforma dedicată promovării standardelor înalte de transparență și responsabilitate în marketingul cu influenceri.

Disponibilă atât pentru creatori de conținut, cât și pentru agențiile de influenceri, AdEthics oferă resurse practice și sprijin concret pentru respectarea regulilor și consolidarea încrederii publicului, un instrument util pentru succesul și credibilitatea tuturor celor implicați în acest tip de comunicare.

Această inițiativă vine ca o evoluție firească a misiunii RAC, care de peste 25 de ani asigură autoreglementarea în publicitate în România, pe baza Codului de Practică în Publicitate, care ghidează comunicarea comercială corectă, onestă și decentă.

AdEthics a fost lansată în primă fază de Alianța Europeană pentru Standarde în Publicitate (EASA) și se adresează în principal influencerilor, cu scopul de a ridica nivelul de comunicare responsabilă a acestora.

Platforma este acum disponibilă și în limba română, în aplicația 360 learning, și poate fi accesată atât de pe PC, cât și de pe telefonul mobil. Informațiile sunt publice pe site-ul RAC, iar înscrierea se poate face prin e-mail din tab-ul AdEthics de pe pagina de Internet a RAC. Link de înscriere –  [email protected].

Programul se bazează pe doi piloni complementari:

  • Training – un curs online rapid, accesibil și prietenos, structurat în șase module distincte care acoperă principalele capitole din Codul de Practică în Comunicare Comercială al RAC, de la introducerea în autoreglementarea publicității și marcarea conținutului comercial, până la păstrarea unui ton onest, legal și decent față de consumatori, responsabilitatea socială, dreptul de autor și protecția datelor (GDPR). Fiecare modul se finalizează cu un test.
  • Certificare – acordată după monitorizarea online de către RAC, ca dovadă a aplicării consecvente a standardelor etice și legale.

Oana Cociașu, Președinte RAC: „AdEthics este modul prin care RAC își pune în practică misiunea de a încuraja comunicarea online responsabilă. Vrem ca influencerii și agențiile să aibă la îndemână instrumentele necesare pentru a respecta legea, a proteja consumatorul și a-și crește credibilitatea în fața publicului. Considerăm că o piață de publicitate digitală sănătoasă este în beneficiul tuturor, de la creatori și branduri, până la fiecare utilizator care consumă acest tip de conținut.”

În contextul noilor reglementări adoptate de CNA, prin care conținutul comercial online este reglementat într-un mod similar televiziunii și radioului tradițional, AdEthics vine să ofere un cadru practic și adaptat prin care influencerii și brandurile pot înțelege și aplica aceste cerințe, evitând riscurile și construind comunicări responsabile.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.

The post Consiliul Român pentru Publicitate lansează AdEthics, platforma pentru influencer marketing online responsabil appeared first on Forbes Romania.