companiile-aeriene-se-confrunta-in-acest-an-cu-pierderi-de-11-miliarde-de-dolari-din-cauza-lanturilor-de-aprovizionare

Companiile aeriene se confruntă în acest an cu pierderi de 11 miliarde de dolari din cauza lanțurilor de aprovizionare

Timp de citire: 2 minute

Companiile aeriene din întreaga lume se vor confrunta anul acesta cu costuri suplimentare de peste 11 miliarde de dolari din cauza perturbărilor din lanțurile de aprovizionare, notează un raport publicat de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA). Potrivit Reuters, aceasta reprezintă prima încercare de a cuantifica impactul unei crize de aprovizionare care durează de cinci ani și care a dus la scumpirea biletelor și la numeroase anulări de zboruri.

Directorul general al IATA, Willie Walsh, a declarat pentru Reuters că amploarea rezultatelor l-a surprins și că ar putea exista motive pentru a reanaliza dacă furnizorii impun practici anticoncurențiale companiilor aeriene, după ce o plângere similară a fost retrasă în 2018.

Cel mai mare impact provine din 4,2 miliarde de dolari în costuri suplimentare de combustibil, deoarece companiile aeriene mențin în funcțiune avioane mai vechi.

Întreținerea suplimentară este estimată la 3,1 miliarde de dolari, în timp ce închirierea de motoare pentru a le înlocui pe cele blocate în atelierele de reparații adaugă încă 2,6 miliarde de dolari.

Menținerea unui stoc mai mare de piese de schimb pentru a atenua întârzierile ar urma să coste companiile aeriene 1,4 miliarde de dolari.

Producătorii de avioane și furnizorii lor s-au confruntat cu o avalanșă de probleme — de la lipsa forței de muncă, a materialelor și componentelor, până la întârzieri tot mai mari în atelierele de reparații, în special pentru motoare.

Există, de asemenea, o competiție tot mai intensă cu industria de apărare pentru disponibilitatea producției, pe măsură ce guvernele își sporesc cheltuielile militare.

Mai mult, diferența dintre marjele operaționale ale companiilor aeriene — estimate la 6,7% în acest an — și marjele de profit ale unor producători de motoare și furnizori, care se situează în jurul valorii de 20–25%, este greu de explicat.

În același timp, producătorii de motoare susțin că au dreptul la randamente adecvate, având în vedere riscurile asociate dezvoltării noilor tehnologii și contractelor de tip asigurare pentru costurile de reparație.

Potrivit IATA, companiile aeriene vor cheltui anul acesta 120 de miliarde de dolari pentru reparații și întreținere, iar suma ar urma să crească la 150 de miliarde până în 2030.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.

The post Companiile aeriene se confruntă în acest an cu pierderi de 11 miliarde de dolari din cauza lanțurilor de aprovizionare appeared first on Forbes Romania.