Un nou proces împotriva Tesla începe la Miami. Acesta vizează tehnologia Autopilot și rolul acesteia într-un accident fatal din 2019.
Vorbim despre primul caz în care un juriu va decide dacă sistemul de asistență la condus al companiei deținută de Elon Musk poate fi considerat „defectuos” și responsabil pentru pierderi de vieți omenești.
Plângerea a fost depusă de familia lui Naibel Benavides, o studentă de 22 de ani ucisă în urma impactului, și de Dillon Angulo, iubitul acesteia, grav rănit în același accident petrecut în sudul statului american Florida. Cei doi se aflau lângă un SUV parcat atunci când au fost loviți de un Tesla Model S, condus de George Brian McGee.
Cum se apără Tesla? Accidentul a fost cauzat de un șofer distras
Potrivit documentelor consultate de The New York Times, Tesla susține că funcția Autopilot nu era complet activată în momentul impactului.
McGee ar fi scăpat telefonul și s-ar fi aplecat să îl ridice, pierzând controlul mașinii. În plus, acesta conducea cu aproximativ 100 km/oră într-o zonă unde limita era de 72 km/oră și ar fi apăsat pedala de accelerație înainte de coliziune, anulând controlul automat al vitezei oferit de sistem.
Un purtător de cuvânt Tesla a declarat că „dovezile arată clar că accidentul nu a avut legătură cu tehnologia Autopilot. La fel ca multe tragedii din epoca telefoanelor mobile, acest incident a fost provocat de un șofer distras”, potrivit sursei citate anterior.
Un proces cu implicații majore pentru viitorul mașinilor autonome
Avocații familiei Benavides intenționează să folosească în instanță mărturii ale unor ingineri Tesla pentru a demonstra că sistemul Autopilot avea vulnerabilități care ar fi putut preveni tragedia dacă ar fi fost proiectat corespunzător.
Verdictul ar putea avea impact de proporții asupra reglementării mașinilor autonome și a răspunderii legale în cazurile de accidente.
Este doar unul dintre multiplele procese intentate Tesla în ultimii ani în legătură cu Autopilot. Majoritatea au fost soluționate pe cale amiabilă sau respinse, însă acesta este primul care ajunge în fața unui juriu, deschizând posibilitatea unor precedente juridice pentru industria vehiculelor cu conducere asistată.
Rămâne de văzut cum se va soluționa acest proces și dacă, în acest caz, Tesla va risca un val și mai mare de discreditare, în condițiile în care mașinile lui Elon Musk încep deja să nu mai fie privite cu ochi buni.