cel-mai-puternic-suv-din-lume,-confirmat-in-teste.-nu-este-mercedes,-ferrari,-aston-martin-sau-audi

Cel mai puternic SUV din lume, confirmat în teste. Nu este Mercedes, Ferrari, Aston Martin sau Audi

Timp de citire: 2 minute

Un pickup american extrem de modificat a depășit fără efort SUV-ul de lux britanic, demonstrând cum puterea brută poate eclipsa rafinamentul.

În teorie, cursele de accelerare ar trebui să pună față în față mașini din clase similare, pentru a păstra un echilibru. Totuși, uneori spectacolul vine tocmai din confruntări complet dezechilibrate.

Exact asta s-a întâmplat în duelul dintre un Aston Martin DBX707, SUV-ul considerat „supercarul segmentului”,  și un RAM 1500 TRX extrem de modificat, scrie publicația Autoevolution.com.

Un duel dezechilibrat, dar spectaculos

La volanul pickup-ului american s-a aflat Paul Maric, de pe canalul australian CarExpert. În versiunea standard, RAM TRX este echipat cu un motor HEMI V8 supraalimentat de 6,2 litri, capabil să dezvolte 702 CP și 881 Nm, suficienți pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde și a termina sfertul de milă în mai puțin de 12,5 secunde.

Însă modelul testat a fost modificat de Dontex Performance, fiind dotat cu două turbocompresoare suplimentare care i-au ridicat puterea la aproximativ 1.200 CP la roți (circa 1.412 CP) și un cuplu colosal de 1.400 Nm. Practic, acest pickup intră în zona supercarurilor în materie de performanță pură.

Aston Martin DBX707, „supercarul SUV-urilor”, nu a avut nicio șansă

De cealaltă parte, DBX707 este un SUV standard, echipat cu un V8 biturbo de 4,0 litri care livrează 697 CP și 900 Nm. Prețul său în SUA pornește de la aproximativ 256.000 de dolari, mai mult decât dublu față de un RAM 1500 TRX de serie, care costă în jur de 100.000 de dolari.

În momentul în care a venit momentul cursei, rezultatele au fost previzibile. S-au disputat două curse de accelerare de pe loc și una de tip roll race, dar SUV-ul britanic nu a reușit decât să privească cum pickup-ul american se îndepărtează rapid.

Rezultatele cronometrate:

  • RAM TRX modificat a atins 100 km/h în 3,1 secunde și a parcurs sfertul de milă în 10,71 secunde, cu o viteză de ieșire de 208 km/h.
  • Aston Martin DBX707 a avut nevoie de 3,46 secunde pentru 0–100 km/h și a încheiat sfertul de milă în 11,32 secunde, atingând 194 km/h.

Astfel, pickup-ul a fost mai rapid cu 0,36 secunde la sprintul 0–100 km/h și cu 0,61 secunde. Trebuie menționat totuși că DBX707 a avut ghinionul de a concura pe o suprafață umedă, ceea ce a redus tracțiunea.

În prezent, RAM 1500 TRX model 2025 nu mai este disponibil nou, însă zvonurile vorbesc despre revenirea sa în producție în primul trimestru din 2026, posibil cu un motor Hellcat și mai puternic.

Până atunci, clienții americani se pot orienta către RAM 1500 de bază (40.000 de dolari), RAM 2500 (45.656 de dolari), RAM 3500 (46.570 de dolari) sau RAM 1500 RHO (70.000 de dolari).

Duelul demonstrează, de altfel, că, uneori, forța brută și tuningul extrem pot întrece fără efort un SUV de lux gândit mai degrabă pentru rafinament decât pentru curse.