apemin-tusnad-isi-continua-procesul-de-consolidare-a-businessului

Apemin Tușnad își continuă procesul de consolidare a businessului

Timp de citire: 3 minute

Unul dintre cei mai cunoscuți producători de apă minerală naturală din România, Apemin Tușnad, mizează în continuare pe investițiile în tehnologie și diversificarea canalelor de vânzare.

În ultimul an, evoluția companiei a depășit media pieței, pe toate canalele de distribuție, iar tendința se păstrează și în 2025 – primele trei luni ale anului au adus un plus de 16% față de aceeași perioadă a anului precedent. În 2024, toate cele trei branduri din portofoliul Apemin Tușnad – Tușnad, Artesia și Izvorul Ascuns – au avut evoluții pozitive, una însă dintre cele mai spectaculoase performanțe a fost înregistrată de Artesia, brand de apă minerală naturală plată, care a avut un plus de 72% față de anul precedent în volum (unități).

„Ne concentrăm pe trei direcții mari: eficiență, apropierea de consumator și creșterea sustenabilă a businessului. Ne vom consolida și accelera creșterea de până acum și ne propunem să devenim un reper pe segmentul de apă minerală naturală, responsabilă și accesibilă. Nu în ultimul rând, continuăm să investim în oameni – pentru că orice strategie, oricât de bună ar fi, rămâne o idee pe hârtie fără echipa potrivită”, a recunoscut pentru Forbes România Mihai Neagu, CEO-ul companiei.

Privind către întreaga industrie, Mihai Neagu recunoaște că mediul fiscal instabil are un impact negativ pentru predictibilitatea rezultatelor companiilor din România.

„Pentru industria noastră, în care marjele sunt mici și costurile logistice mari, orice modificare fiscală se simte imediat. În același timp, nu putem construi strategii reactive. Mizăm pe eficiență operațională, creșterea penetrării și diversificarea canalelor de vânzare și digitalizare, tocmai pentru a avea o reziliență cât mai bună în fața acestor schimbări. Sperăm, totuși, că autoritățile vor înțelege impactul real asupra companiilor care reinvestesc constant în producție și în comunități”, a mai precizat pentru Forbes România Mihai Neagu.

Potrivit lui Mihai Neagu, în ultima perioadă, cele mai importante investiții realizate de Apemin Tușnad au vizat zona operațională, consolidarea echipei de vânzări, dar și extinderea portofoliului de canale de vânzare la nivel național – retail modern, tradițional și e-Commerce.

În 2024, bugetul de investiții Apemin Tușnad a cunoscut o majorare cu 112%. Una dintre cele mai semnificative investiții a fost extinderea capacității logistice, care a presupus mărirea suprafeței de depozitare la 7.350 mp și reconfigurarea infrastructurii pentru accesul camioanelor.

„Aceasta ne-a fluidizat livrările și a îmbunătățit semnificativ eficiența operațională. O a doua direcție majoră a fost modernizarea echipamentelor de producție – o investiție esențială pentru a ne alinia celor mai noi standarde tehnologice din industrie și pentru a asigura o calitate constantă, în condiții de sustenabilitate. Nu în ultimul rând, aș menționa proiectul fotovoltaic demarat în 2025 – o investiție de 250.000 de euro prin care vom acoperi 16% din consumul energetic anual și vom reduce emisiile de CO₂ cu aproximativ 285 de tone anual. Este o investiție care reflectă angajamentul nostru pentru un model de business mai responsabil și mai prietenos cu mediul”, a subliniat CEO-ul Apemin Tușnad.

Apemin Tușnad a încheiat anul 2024 cu o creștere de 22% a cifrei de afaceri, față de anul precedent, ajungând la 23,6 milioane de euro.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.

The post Apemin Tușnad își continuă procesul de consolidare a businessului appeared first on Forbes Romania.