
Companiile își pregătesc din timp bugetele și comenzile pentru perioada sărbătorilor de iarnă, mare parte din comenzi fiind plasate încă din septembrie pentru a putea economisi.
Piața cadourilor corporate traversează o perioadă mai prudentă din punct de vedere economic, însă cererea rămâne stabile, arată o analiză realizată de Atelier Cortez, brandul românesc specializat în cadouri gourmet personalizate.
Conform acesteia, comanda medie pentru coșuri cadou de Crăciun a crescut cu aproximativ 10–15% față de anul trecut, iar bugetul mediu per cadou se situează între 250 și 500 de lei, în funcție de nivelul de personalizare și tipul produselor incluse. De asemenea, o nouă tendință este și organizarea de ateliere de produs și degustat ciocolată și macarons, ca experiențe și evenimente senzoriale preferate de angajatorii care vor să-și surprindă angajații în luna decembrie.
„Și în 2025 finalul de an rămâne cea mai activă perioadă pentru piața de cadouri corporate, iar cele mai multe cadouri, peste 70% din comezi, sunt destinate angajaților, pe lângă parteneri și clienți. Companiile își doresc în continuare să ofere cadouri, dar cu o abordare mai atentă: un buget echilibrat și un cadou care să impresioneze prin calitate, prezentare și semnificație. Vedem un echilibru tot mai clar între buget și originalitate. Companiile nu mai comandă cadouri în volum mare, ci caută soluții care reflectă cultura lor organizațională – gesturi simple, dar cu semnificație: grijă, recunoștință, atenție față de echipă și parteneri”, explică Dragoș Ungureanu, fondator Atelier Cortez.
Companiile care oferă cadouri de Crăciun angajaților sunt din domeniile IT, pharma, automotive, banking, retail, construcții, energie și altele, din marile orașe – București, Cluj, Iași, Timișoara, Brașov, Constanța.
Tendința e vizibilă și printre IMM-uri și firme mai mici, cu 5-40 angajați, pe lângă cele multinaționale care au comenzi și de sute de cadouri.
Cele mai căutate combinații în 2025 rămân cele cu macarons & vin, ciocolată & prosecco sau cutii tematice de sezon, toate personalizate cu logo-ul companiei și mesaje dedicate.
Potrivit fondatorului Atelier Cortez, numai cu ocazia sărbătorilor de iarnă, sunt produse 25.000 de macarons și 2.000 de kg de ciocolată. La nivel de 2025, Atelier Cortez estimează că în total va livra 5.000 de cadouri corporate personalizate.
Atelier Cortez este unul dintre principalii producători de ciocolată și macarons artizanale personalizate, fiind un important furnizor pe piața de cadouri corporate.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.
The post ANALIZĂ: Piața cadourilor corporate, mai prudentă, dar cu cerere stabilă appeared first on Forbes Romania.