alfa-romeo-raporteaza-o-crestere-globala-de-20%-in-primul-semestru-al-anului

Alfa Romeo raportează o creștere globală de 20% în primul semestru al anului

Timp de citire: 2 minute

În contextul unei piețe dinamice, Alfa Romeo își continuă creșterea la nivel global: în primul semestru al anului 2025, înmatriculările mărcii au înregistrat o creștere de 20% față de aceeași perioadă a anului 2024, confirmând o tendință pozitivă în ceea ce privește volumele și consolidarea cotei de piață.

„Primele șase luni ale anului au fost marcate de o creștere omogenă, ca urmare a unei planificări robuste și a unei oferte comerciale complete. Cu peste 45.000 de comenzi, Alfa Romeo Junior este principala forță motrice din spatele unei game care, alături de Tonale, Giulia și Stelvio, continuă să întruchipeze spiritul mărcii în segmentele lor. De asemenea, accentul este pus și pe viitor: în curând vom împărtăși o nouă viziune asupra mărcii, care este rodul eforturilor intense ale unei echipe extraordinare. Dorim să profităm de noi oportunități, în contextul unui scenariu global în continuă evoluție”, afirmă Santo Ficili, CEO Alfa Romeo.

În Europa, înmatriculările au crescut cu 33,3% față de anul precedent, consolidând prezența mărcii și confirmând o tendință clară de creștere. Performanța a fost determinată de anumite piețe cheie, inclusiv Franța, cu o creștere de +51% și de modelul Junior, care este deja lider în segmentul său; Regatul Unit, unde înmatriculările au crescut cu 50%; Italia, cu +35%; și, în final, Olanda, cu o creștere exponențială de 200%.

Alfa Romeo a accelerat puternic și în America de Sud, cu o creștere de 63% față de primul semestru al anului 2024, confirmând interesul tot mai mare pentru modelele mărcii într-o zonă cu potențial ridicat. În America de Nord, pe de altă parte, înmatriculările sunt în scădere într-un mediu în schimbare pe care marca îl abordează cu o strategie specifică și o viziune proactivă, orientată spre interceptarea noilor oportunități de creștere.

În regiunea Orientului Mijlociu și Africa (MEA), Alfa Romeo continuă să-și consolideze prezența cu o creștere de 34% a înmatriculărilor față de anul precedent. 

În final, în zona India-Asia Pacific, marca continuă să investească în consolidarea prezenței sale. În iunie, Junior și-a făcut debutul în Japonia, în timp ce lansarea în Australia va avea loc în curând.  Marca va fi lansată în curând și în Malaezia și Taiwan, marcând o nouă fază de extindere în regiune. În așteptarea acestor evoluții, performanța din primul semestru a fost marcată de o ușoară scădere. În China, performanța rămâne stabilă comparativ cu 2024.

Creșterea mărcii Alfa Romeo este impulsionată de modelul Junior care, în câteva luni de la lansarea sa în 38 de țări, a depășit deja 45.000 de comenzi, dintre care 17% pentru configurația complet electrică. Junior este disponibil în versiunile Elettrica Veloce de 280 CP, Elettrica de 156 CP și Ibrida de 145 CP, aceasta din urmă este disponibilă și în configurația Q4. Tonale continuă, de asemenea, să joace un rol strategic în gama Alfa Romeo și rămâne un reper în peisajul SUV-urilor din clasa C Premium. Rezultate pozitive s-au înregistrat și pentru Giulia și Stelvio.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.

The post Alfa Romeo raportează o creștere globală de 20% în primul semestru al anului appeared first on Forbes Romania.