
Acțiunile EssilorLuxottica, producătorul ochelarilor Ray-Ban, au crescut după apariția unor informații conform cărora Meta Platforms ar fi achiziționat un pachet de aproape 3% din compania franco-italiană. Potrivit Reuters, titlurile, listate la bursa din Paris, au urcat săptămâna trecută cu 5,4%, ajungând la 252 de euro.
Meta, compania-mamă a Facebook, care are deja un parteneriat cu EssilorLuxottica pentru producția de ochelari inteligenți, ar fi achiziționat un pachet de aproximativ 3% din acțiunile producătorului de ochelari, potrivit Reuters.
Potrivit Bloomberg, Meta a cumpărat un pachet de aproximativ 3 miliarde de euro și ia în calcul investiții suplimentare care ar putea duce participația companiei la aproximativ 5% într-un viitor relativ apropiat.
Anul trecut, atât EssilorLuxottica, cât și Meta au confirmat că au discutat despre o potențială investiție a Meta în companie, după ce Wall Street Journal a scris că grupul american era în negocieri pentru achiziția unui pachet de 5%.
În septembrie, CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a spus că ar fi fost un gest „simbolic” menit să consolideze parteneriatul lor pe termen lung.
Îmbunătățirea tehnologiei purtabile cu capabilități de inteligență artificială ar putea ajuta Meta să atragă noi utilizatori, în contextul în care investește miliarde de dolari în consolidarea infrastructurii sale AI. Gigantul social media a anunțat anul acesta un parteneriat cu Oakley, un alt brand EssilorLuxottica, pentru a lansa ochelari inteligenți cu AI, extinzându-și prezența în domeniul tehnologiilor purtabile, după succesul ochelarilor Ray-Ban Meta, vânduți în milioane de unități de la lansarea din 2023.
EssilorLuxottica a anunțat că intenționează să își extindă capacitatea de producție pentru ochelarii inteligenți și speră să extindă colaborarea cu Meta și către alte branduri.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.
The post Acțiunile EssilorLuxottica cresc după informațiile privind achiziția unui pachet de 3% de către Meta appeared first on Forbes Romania.