
Grupul auto Stellantis a raportat luni pierderi nete de 2,3 miliarde de euro pentru primul semestru al acestui an, penalizat de reculul vânzărilor în Europa şi SUA, precum şi de cheltuielile care au avut legătură cu oprirea producţiei anumitor modele.
Comparativ, în primele şase luni ale anului trecut, grupul franco-italiano-american care are în portofoliu 15 mărci (printre care Peugeot, Fiat şi Chrysler) a înregistrat un profit net de 5,6 miliarde de euro, deja în scădere puternică (minus 48%) comparativ cu profitul semestrial record din 2023, potrivit AFP și Agerpres.
Stellantis a informat că în primele şase luni ale acestui an a realizat o cifră de afaceri de 74,3 miliarde de euro, în scădere cu 12,5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Grupul a precizat că a luat decizia fără precedent de a dezvălui, în avans, datele financiare pentru prima jumătate a anului ca răspuns la decalajul dintre prognozele analiştilor şi performanţele companiei în această perioadă.
Pierderile de 2,3 miliarde de euro din primul semestru au fost explicate de Stellantis prin mai mulţi factori, precum “opririle temporare de producţie decise la începutul trimestrului ca răspuns la noile tarife vamale din America de Nord” şi “tranziţia ofertei de produs în Europa, unde mai multe modele importante urmează să treacă la o producţie mai ridicată după lansările lor recente”.
Numărul vehiculelor livrate concesionarilor a scăzut cu 6% în al doilea trimestru al acestui an, până la 1,45 milioane de vehicule.
Stellantis decis anterior să nu mai publice prognoze cu privire la rezultatele sale pentru 2025, din cauza incertitudinii care are legătură cu impunerea de tarife vamale suplimentare de către administraţia Trump. Rezultatele financiare pentru al doilea trimestru urmează să fie publicate, conform calendarului, în data de 29 iulie, a precizat constructorul auto.
Aceste rezultate preliminare scot în evidenţă provocările cu care se confruntă noul director general de la Stellantis, Antonio Filosa, care a fost numit în funcţie în luna mai, după ce rezultatele dezamăgitoare din 2024 au dus la concedierea fostului CEO, Carlos Tavares. Acţionarii Stellantis au aprobat vineri, cu o largă majoritate, numirea italianului Antonio Filosa în postul de director general, cu prilejul Adunării Generale Anuale.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.
The post Stellantis anunță pierderi de 2,3 miliarde de euro în primul semestru appeared first on Forbes Romania.