volvo-ex9,-un-dezastru-electric-pe-4-roti.-asa-vezi-cum-problemele-tehnice-nu-se-mai-termina-pentru-constructorul-suedez

Volvo EX9, un dezastru electric pe 4 roți. Așa vezi cum problemele tehnice nu se mai termină pentru constructorul suedez

Timp de citire: 2 minute

Volvo EX90, noul SUV electric premium al producătorului suedez, lansat cu promisiuni mari în 2025, se confruntă deja cu un val semnificativ de critici venite din partea experților tehnici americani.

Aceștia au descris experiența de exploatare a mașinii ca fiind mult sub așteptări, afirmând că, în practică, calitatea percepută amintește mai degrabă de vehiculele low-cost fabricate în Vietnam decât de o mașină premium scandinavă, scrie Piața Auto.

Evaluarea a stârnit dezbateri aprinse în comunitatea auto, mai ales având în vedere reputația solidă pe care Volvo a construit-o de-a lungul decadelor.

Probleme electronice și fiabilitate sub standardele premium ale Volvo

Specialiștii au constatat că SUV-ul electric suferă de multiple disfuncționalități, în special în zona componentelor electronice.

Sistemul de infotainment, considerat centrul de comandă al mașinii, este afectat de blocaje frecvente și actualizări software care nu rezolvă erorile, ci uneori le agravează.

Au fost raportate și alerte false legate de centurile de siguranță, mesaje de eroare privind senzorii de parcare și defecțiuni ale sistemelor de asistență la condus.

O altă problemă semnalată privește fiabilitatea senzorilor LiDAR, esențiali pentru funcțiile de siguranță avansată.

În unele cazuri, aceștia s-au dovedit instabili în condiții meteo dificile, ceea ce ridică întrebări serioase privind siguranța.

Proprietarii au reclamat, de asemenea, că au fost nevoiți să ducă mașina în service de mai multe ori într-o perioadă scurtă, unii menționând că au petrecut mai mult timp în ateliere decât pe șosea.

Aceste probleme sunt cu atât mai surprinzătoare cu cât Volvo și-a construit imaginea pe fiabilitate și siguranță, două caracteristici care par să fie puse acum sub semnul întrebării.

Într-un segment ce se arată destul de competitiv, unde rivalii direcți, precum BMW iX, Mercedes EQE SUV sau Tesla Model X, pun accent pe experiența utilizatorului, astfel de deficiențe pot eroda rapid încrederea consumatorilor.

Reacția producătorului – Ce perspective de viitor există

Criticile dure venite din SUA obligă Volvo să reacționeze rapid. Surse din interiorul companiei susțin că se lucrează la o serie de actualizări software majore și la un program extins de verificare a calității pentru loturile viitoare.

Totuși, problemele apărute la începutul ciclului de viață al EX90 pot afecta imaginea globală a brandului, mai ales în piețele unde standardele pentru un vehicul premium sunt extrem de ridicate.

Experții consideră că, dacă Volvo va reuși să corecteze rapid aceste deficiențe, EX90 ar putea reveni pe linia de plutire, fiind un SUV cu potențial datorită tehnologiei avansate și autonomiei generoase.

Însă, dacă problemele persistă, încrederea clienților ar putea fi serios compromisă, mai ales în contextul unei tranziții majore spre electromobilitate.

Volvo EX90 a fost lansat cu mari ambiții, dar primele luni de utilizare au scos la iveală probleme care pun sub semnul întrebării fiabilitatea modelului.

Experiența de exploatare raportată de experți arată că brandul suedez trebuie să-și regândească abordarea pentru a menține statutul de lider în siguranță și calitate în segmentul premium al SUV-urilor electrice.