anvelope-runflat-sau-normale-–-care-cauciucuri-sunt-mai-bune-pentru-masina-ta-in-2025.-la-ce-sa-fii-atent,-cat-costa

Anvelope runflat sau normale – care cauciucuri sunt mai bune pentru mașina ta în 2025. La ce să fii atent, cât costă

Timp de citire: 2 minute

Atunci când vine vorba de alegerea anvelopelor potrivite pentru mașina ta în 2025, mulți șoferi sunt puși în fața unei dileme: să opteze pentru cauciucuri runflat sau pentru anvelope normale? Diferențele de preț, siguranță și confort fac această decizie una importantă, mai ales în contextul în care condițiile de drum pot varia considerabil.

Ce sunt anvelopele runflat și de ce sunt diferite?

Anvelopele runflat sunt proiectate să îți permită să conduci chiar și după ce ai făcut pană – pe o distanță de până la 50 km, cu o viteză limitată. Acest lucru este posibil datorită unei structuri ranforsate pe lateral, care previne colapsul complet al cauciucului în lipsa presiunii. În comparație, o anvelopă normală necesită înlocuire imediată după ce se dezumflă, altfel riști să distrugi janta și cauciucul.

Din punct de vedere al aderenței , anvelopele runflat sunt similare cu cele convenționale. Diferența constă exclusiv în tehnologia de siguranță internă.

Însă, avantajul vine cu un preț. În 2025, costurile pentru anvelope runflat sunt considerabil mai mari:

  • Kumho PS71 RunFlat 205/55 R16 91 W – 408 lei/bucată
  • Hankook K127B Ventus S1 225/45 R17 – 469 lei/bucată
  • Pirelli Cinturato P7 RunFlat 225/45 R18 91 Y – 810 lei/bucată

Un set complet de patru anvelope runflat poate depăși 1.600 lei , iar în cazul modelelor premium se poate ajunge la 3.000-3.500 lei .

În schimb, cele mai ieftine anvelope normale încep de la 150-200 lei , adică la jumătate de preț sau chiar mai puțin. Anvelopele convenționale premium pot costa, la rândul lor, peste 1.000 de lei bucata.

Ce alegi: siguranță suplimentară sau economie de buget?

Alegerea între runflat și anvelope normale depinde, în primul rând, de nevoile tale reale și de tipul de drumuri pe care circuli . Dacă folosești mașina în zone izolate sau nu ai roată de rezervă, runflat poate fi o soluție excelentă. În schimb, dacă mergi preponderent în oraș sau pe trasee ușor accesibile, anvelopele obișnuite pot fi suficiente.

Instructorul auto Marian Croitoru explică: „Dacă faci pană într-o zonă unde nu ai acces la o vulcanizare rapidă, runflat-ul te poate salva. Dar în oraș, unde oricum ajungi ușor la un service, anvelopele normale sunt mai rentabile.”

Indiferent de alegere, calitatea anvelopelor este esențială. O anvelopă nouă, indiferent de tip, va performa mai bine decât una uzată. De asemenea, este recomandat ca vara să se folosească anvelope de vară , iar iarna, anvelope speciale de sezon , evitând compromisurile precum cele all-season, care oferă performanțe medii în toate condițiile, dar excelente în niciuna.