
Hotel Cișmigiu, parte a portofoliului Hercesa România din anul 2004, a înregistrat creșteri pe toată linia în primele șase luni din 2025.
Veniturile totale au crescut cu 9% față de aceeași perioadă din 2024, iar gradul de ocupare a fost de 77%, cu 6% mai mare față de 2024.
Totodată, ADR-ul (tariful mediu pe cameră) a fost cu 7% mai ridicat decât în aceeași perioadă a anului trecut, crescând de la 113 euro în 2024 la 121 de euro în 2025, în timp ce gradul de dublă ocupare a înregistrat o ușoară creștere, de la 1,51 la 1,60 adulți pe cameră.
„Modificările fiscale recente din domeniul hotelier, ce presupun o creștere a cotei de TVA de la 9% la 11%, vor avea un impact relativ mic asupra activității noastre. Ne așteptăm ca acestea să nu influențeze semnificativ fluxul de turiști în București și să beneficiem în continuare de creșterea constantă a numărului de vizitatori înregistrată în ultimii doi ani”, a declarat Mirela Cojocaru, directorul general al Hotelului Cișmigiu. „Percepția generală pozitivă asupra economiei României la nivel european, care se consolidează prin aceste măsuri fiscale, va contribui la creșterea încrederii în țară. În acest context, tendința pozitivă se va menține și estimez o evoluție similară pentru a doua jumătate a anului 2025, cu o creștere la aceleași niveluri”,a adăugat aceasta.
Cei mai mulți turiști care s-au cazat la Hotel Cișmigiu în prima jumătate a acestui an au venit din Israel (21% din total), urmați de cei din România (14%), Italia (10%), Marea Britanie (9%), Germania (6%), Statele Unite ale Americii (5%).
Pentru a doua jumătate a anului 2025, obiectivele strategice ale Hotelului Cișmigiu se concentrează pe menținerea și consolidarea creșterii înregistrate în prima parte a anului.
Hotel Cișmigiu are 60 de apartamente, cinci săli de conferință cu capacități cuprinse între 30 și 70 de persoane și un amfiteatru. Este, de asemenea, un hub cultural, prin Librăria Humanitas și Institutul Cervantes.
Hercesa România activează de 20 de ani pe piața locală. Al doilea proiect de anvergură al companiei este Stellaris Residencias, cu o primă clădire cu 129 de apartamente finalizată și vândută în proporție de 97%. Al doilea bloc din proiect, a cărui construcție a început în aprilie 2024, are 125 de apartamente, este finalizat în proporție de 70% și vândut în procent de 85%. Hercesa România a anunțat recent începerea lucrărilor la a treia etapă a primei faze din Stellaris, care va cuprinde 112 apartamente.
În cei 50 de ani de experiență în sectorul imobiliar, compania Hercesa a dezvoltat și livrat peste 28.000 de locuințe în proiecte rezidențiale situate pe întreg teritoriul Spaniei.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.
The post Hotel Cișmigiu a înregistrat un grad de ocupare de 77% în primele 6 luni ale lui 2025 appeared first on Forbes Romania.