Pe piața media din România apare un nou jucător, după ce Consiliul Național al Audiovizualului a aprobat lansarea unui post TV dedicat conținutului despre frumusețe, stil de viață și sănătate non-medicală. Proiectul, prezentat în două etape în fața CNA, a trecut prin schimbări importante înainte de a primi undă verde, iar televiziunea Beauty.ON urmează să fie lansată la nivel național.
Noul proiect Beauty.ON, aprobat după schimbarea denumirii și a grilei de programe
Decizia CNA vine după două prezentări consecutive ale proiectului de către reprezentanții TV Sat 2002. Prima solicitare, discutată pe 19 noiembrie, a fost depusă sub numele BeautyMed. Atunci, membrii CNA au decis să amâne votul, argumentând că temele medicale sunt sensibile și că sunt necesare clarificări suplimentare.
La revenirea în fața instituției pe 26 noiembrie, reprezentanții au anunțat că numele postului a fost schimbat în Beauty.ON și că au fost modificate elemente din structura programelor. Televiziunea a primit licență audiovizuală cu profil generalist și urmează să fie transmisă în format HD, prin rețele de comunicații, cu acoperire la nivelul întregii țări.
Conținutul programelor: accent pe frumusețe, stil de viață și echilibru
În cadrul ședinței CNA, Alin Petran a prezentat direcțiile editoriale definitive ale noului post TV. El a explicat că proiectul a fost ajustat pentru a elimina complet componenta medicală care a ridicat semne de întrebare la prima prezentare.
Declarația acestuia evidențiază schimbarea de structură:
„Am decis să renunţăm la partea cu emisiunile medicale, cu invitaţii din domeniul medical, cu prezentarea de tehnologii medicale. Ne vom orienta spre şase direcţii diferite: frumuseţe, echilibru, stil de viaţă modern, educaţie, inspiraţie şi sănătate, bineînţeles, dar lăsând la o parte medicina pe seama medicilor.”
Conform explicațiilor, conținutul general al postului rămâne apropiat de cel propus inițial, însă modificările vizează excluderea completă a producțiilor medicale. Petran a menționat și o altă abordare pentru programele de sănătate, fără conținut specializat sau tehnic, și introducerea unor materiale despre mișcare, activități în aer liber și alte teme sigure din punct de vedere editorial:
„Conţinutul este asemănător cu cel prezentat iniţial, însă l-am îmunătăţit şi am exclus acele emisiuni cu subiect medical. Pentru a lăsa puţin să ne maturizăm şi noi şi piaţa să aşteptăm noile modificări legislative.”
El a completat că linia editorială nu a fost schimbată, ci doar secțiunea care privea programele medicale, acestea fiind înlocuite cu emisiuni orientate spre mișcare și activități recreative.
Cum va funcționa postul și cine îl lansează
Beauty.ON va avea o producție proprie în proporție de 54%, iar 46% din conținut va proveni de la alți producători. Investiția inițială destinată lansării postului, potrivit proiectului financiar prezentat la CNA, se ridică la 47.500 euro.
Televiziunea este lansată de TV Sat 2002, societate din Râmnicu Sărat deținută de Neagu Gabriela Marinela, asociat unic. Compania administrează deja 10 licențe audiovizuale, printre care se află Exploris (inclus în lista must-carry), Boom TV, TVSudEst, TV Sat și Moldova TV. Noul post Beauty.ON devine astfel cea mai recentă extindere în portofoliul audio-vizual al societății.