Un canadian a demonstrat că un SUV electric poate face față uneia dintre cele mai dure expediții rutiere din lume.
La volanul unui Hyundai Ioniq 5 în versiune standard, Patrick Nadeau a străbătut aproape 20.000 de kilometri, din Ontario până la Oceanul Arctic și înapoi, alimentând exclusiv de la stații publice de încărcare.
O călătorie extremă, fără pic de benzină, pe Hyundai Ioniq 5
Expediția a început pe 24 aprilie, din sediul Hyundai Canada din Markham, și s-a încheiat pe 10 iunie, când Nadeau a ajuns în Tuktoyaktuk, un orășel izolat din Teritoriile de Nord-Vest, scrie AutoBlog.
Mașina folosită a fost un Hyundai Ioniq 5 Preferred AWD cu pachetul Ultimate, complet standard, cu excepția unui wrap pentru vizibilitate sporită.
Pe parcursul celor 19.743 de kilometri, Ioniq 5 a avut un consum mediu de 18,9 kWh/100 km, necesitând 87 de opriri la stații de încărcare.
Costul total al energiei electrice a fost de 1.403 dolari canadieni (aproximativ 1.025 de dolari americani), semnificativ mai puțin decât ar fi costat combustibilul pentru aceeași distanță.
Mașina a transportat și 180 kg de echipament, inclusiv o roată de rezervă de dimensiuni normale, fiind pregătită pentru orice eventualitate.
Călătoria nu a fost un simplu drum asfaltat. Ioniq 5 a traversat drumuri de pietriș, zone inundate, feriboturi și chiar deviații cauzate de incendii de vegetație, fără nicio problemă mecanică.

Hyundai Ioniq 5, mai fiabilă decât pare / Foto: Patrick Nadeau
Vorbim despre un test real pentru rezistența unui EV
Deși Hyundai a lansat recent varianta de performanță Ioniq 5 N, cu specificații pentru circuit, această expediție a demonstrat valoarea unei versiuni mai accesibile și practice.
Pentru cumpărătorii care prioritizează autonomia și fiabilitatea în condiții dificile, modelele de mașini Preferred sau Limited pot fi o alegere mai echilibrată decât variantele sport.
Călătoria lui Nadeau subliniază că un vehicul electric modern poate face față drumurilor lungi și condițiilor extreme, chiar și în regiunile nordice unde infrastructura de încărcare este limitată. În plus, economia de costuri față de un vehicul pe benzină devine evidentă în astfel de teste de rezistență.
Hyundai Ioniq 5 a demonstrat astfel că nu doar autonomia contează, ci și rezistența și adaptabilitatea la provocările reale ale șoselelor. Performanța ar putea convinge mai mulți șoferi că viitorul mobilității electrice nu se limitează la orașe sau trasee scurte.