În prezent, Interbrands Orbico, divizia din România a celui mai cunoscut distribuitor la nivel global din industria FMCG, reprezintă aproximativ 30% din cifra de afaceri totală a grupului.
În mediul de afaceri autohton, Interbrands Orbico este cunoscut ca fiind cel mai mare distribuitor de produse de FMCG și Beauty. Parte a grupului Orbico, Interbrands Orbico este prezent în 24 de țări, având 8.000 de angajați, fiind astăzi cea mai mare companie din portofoliul grupului în ceea ce privește veniturile. Iar anul acesta, Branko Roglić recunoaște că se așteaptă să se atingă o cifră de afaceri de aproximativ 1,5 miliarde de euro și aproximativ un număr de 2.500 de angajați pentru echipa din România.
Cu toate acestea, deși piața românească este lider în ceea ce privește volumul vânzărilor, profitabilitatea nu urmează neapărat aceeași proporție. Având în vedere incertitudinile recente legate de politica fiscală, rezultatul final în ceea ce privește profitul după impozitare rămâne încă de stabilit.
„România este o piață extrem de dinamică, plină de oportunități, dar și una dintre cele mai complexe din cadrul grupului nostru. Gestionarea unei astfel de diversități necesită o conducere locală puternică, adaptabilitate și o colaborare strânsă pentru a alinia viziunea noastră regională cu realitățile pieței locale”, a explicat fondatorul și proprietarul Orbico Group, Branko Roglić, într-un interviu oferit în exclusivitate pentru Forbes România.

Din punctul său de vedere, anul 2025 a devenit mai complex pentru mediul de afaceri, cu presiuni provenite atât din ajustările politicii fiscale, cât și din creșterea inflației, care împreună remodelează comportamentul consumatorilor și comprimă veniturile disponibile. Dar, chiar și în acest context, competitivitatea reală depinde din ce în ce mai mult de excelența operațională și de utilizarea inteligentă a datelor, iar companiile care investesc în optimizarea lanțului de aprovizionare, eficiența lansării pe piață și transformarea digitală sunt cele mai bine poziționate pentru a susține creșterea și a profita de noile oportunități ale unui mediu de business provocator.
În acest nou context, în opinia fondatorului și proprietarului grupului Orbico, Branko Roglić, piața românească de distribuție continuă să demonstreze un dinamism și o reziliență remarcabile, adaptându-se la realitățile economice în schimbare și menținând ritmul de creștere în ciuda presiunilor inflaționiste.
„De-a lungul anilor, însă, acest lucru a fost susținut de o bază de consumatori tineri, familiarizați cu tehnologia digitală și de o creștere constantă a veniturilor disponibile”, precizează Branko Roglić,punctând faptul că România joacă un rol semnificativ în cadrul companiei Orbico.
Potrivit acestuia, mai multe tendințe cheie au modelat peisajul comercial din România. „O nouă generație de consumatori tineri devine din ce în ce mai activă, stimulând cererea pentru comoditate, valoare și accesibilitate. Drept urmare, asistăm la o creștere puternică a comerțului electronic, a comerțului cu amănuntul de proximitate și a formatelor de discount — canale care redefinesc modul în care brandurile interacționează cu consumatorii”.
La Orbico, se mizează pe o abordare omnicanal care, în opinia lui Branko Roglić, permite să fie valorificat întregul potențial al acestor segmente în evoluție, menținând în același timp coerența operațională pe toate canalele.
„În comparație cu alte piețe europene, România se remarcă prin potențialul său energetic și de creștere. Până în 2025, a înregistrat în mod constant rate de creștere mai mari în majoritatea sectoarelor decât piața europeană în ansamblu. În timp ce Europa de Vest tinde să fie mai stabilă și mai matură, România rămâne o piață în dezvoltare, caracterizată printr-un dinamism mai mare și schimbări structurale mai rapide”, mai subliniază fondatorul grupului.
O caracteristică distinctivă este puterea continuă a comerțului tradițional, care reprezintă în continuare o parte semnificativă din peisajul FMCG din România. Departe de a fi depășit, acest canal joacă un rol important în deservirea consumatorilor orientați către comoditate și în menținerea accesibilității în toată țara.
***Despre planurile de viitor ale grupului Orbico, dar și strategia de business pe care o va aplica pentru divizia sa din România, puteți citi în următorul număr al revistei Forbes România
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.
The post EXCLUSIV. Branko Roglić, fondator și proprietar grupul Orbico: „Interbrands Orbico este cea mai mare companie din portofoliul grupului privind veniturile” appeared first on Forbes Romania.