Pe 29 octombrie 2025, a avut loc o dezbatere esențială pentru viitorul educației financiare din România. Jurnaliști, directori de școală, profesori, ambasadori ai programului LifeLab și elevi s-au reunit pentru a discuta despre cum pot fi transformate potențialul și resursele tinerilor în performanță reală, prin programele LifeLab și ZBOR by BCR.
Educația financiară a devenit, în ultimii ani, un subiect tot mai prezent în dezbaterile publice. Într-o țară unde nivelul de alfabetizare financiară este printre cele mai scăzute din Uniunea Europeană, inițiativele care aduc acest tip de cunoștințe în școli și comunități pot fi privite ca investiții strategice în viitor.
Dezbaterea organizată pe 29 octombrie a avut tocmai acest rol: să aducă la aceeași masă profesori, elevi, jurnaliști și reprezentanți ai BCR, pentru a discuta despre impactul programelor LifeLab și ZBOR și despre cum pot fi acestea extinse la nivel național.
„BCR construiește încredere prin educație și decizii financiare informate”, a fost unul dintre mesajele centrale ale evenimentului.
În cadrul evenimentului, Sergiu Manea, CEO BCR a declarat că: „Dezvoltarea competențelor financiare ar trebui să fie a doua prioritate a fiecăruia dintre noi, imediat după grija pentru sănătate. De aceea ne dorim să le oferim românilor încrederea de a-și valorifica pe deplin capacitățile. O țară care trăiește doar din potențial riscă, mai devreme sau mai târziu, să îl piardă. Are datoria să îl transforme în performanță și competențe reale. Noi credem cu tărie în România și facem tot ce ține de noi pentru a contribui la această creștere. Dacă prin LifeLab și Școala de Bani sprijinim dezvoltarea cunoștințelor financiare, prin ZBOR cultivăm competențe de viață.”
- FACTS: LifeLab este o inițiativă națională dezvoltată de BCR, dedicată sprijinirii profesorilor din România în formarea competențelor financiare ale elevilor, indiferent de disciplina predată. A fost lansat ca program pilot în 2023, fiind testat în peste 12 școli din țară până anul trecut și a demonstrat că educația financiară poate fi integrată în orice materie din curriculum. În 2025, programul a fost extins la nivel național prin platforma digitală www.lifelab.ro, devenind un hub educațional pentru profesori și un instrument valoros pentru formarea unei generații mai informate și mai încrezătoare financiar.
- IMPACT: Peste 14.000 de profesori din toată țara au accesat platforma LifeLab.ro și, în prezent, avem 3.700 de profesori utilizatori activi. De la lansare, platforma a avut peste 30.000 de accesări. Platforma oferă peste 500 de resurse gratuite, pentru toate ciclurile de învățământ, la peste 20 de materii: fișe educaționale, materiale video, exemple de bună practică, webinarii.
- MESAJE CHEIE: LifeLab este despre încrederea pe care o avem în profesori și despre cum profesorii sunt multiplicatori de încredere în societate. Despre învățare continuă și rolul lor de a forma generații pregătite pentru viață.
LifeLab e locul unde lecțiile de viață se întâlnesc cu lecțiile de la școală. Este despre conectarea educației formale cu realitatea de zi cu zi.
„Ne propunem ca LifeLab să ajungă la toți profesorii din România. Imaginați-vă cum ar arăta această țară dacă am avea 300.000 sau mai mulțe cadre didactice. Vorbim despre interactivitate și despre integrarea la clasă. Angajamentul nostru este să investim în corpul profesoral, pentru ca ei să poată modela mai departe următoarele generații.
Vreau doar să ne asigurăm că profesorii înțeleg de ce facem toate aceste eforturi: pentru că ne dorim performanță, potențial, competitivitate, dar mai ales o societate care învață, care iubește să învețe. Ne dorim să ajungem la cât mai mulți profesori, să primim feedback de la ei și să construim împreună un produs valoros pentru întreaga noastră societate” a completat Sergiu Manea, CEO BCR.
- FACTS: Este o rețea națională de huburi pentru tineri (9 orașe: Constanța, Iași, Brașov, Ploiești, Târgu-Jiu, Cluj, Baia Mare, Vaslui, Timișoara), unde tinerii între 14 și 25 de ani au acces la educație non-formală (educație financiară, antreprenorială, digitală și despre sustenabilitate), dar și la ateliere de dezvoltare personală și întâlniri cu mentori.
- IMPACT LA DOAR UN AN DE LA LANSARE: 55.000+ tineri implicați în activitățile huburilor ZBOR, 600 ore de educație financiară & antreprenorială, 300+ voluntari activi, peste 1.400 evenimente organizate, peste 250 de ONG-uri și 50 de companii partenere în crearea de evenimente pentru comunitatea locală de tineri.
- MESAJE CHEIE: ZBOR este cea mai mare investiție pe care o bancă o face în tinerii din România, fără să aibă atașată vreo componentă comercială. E declarația noastră de încredere în tineri, ca viitori lideri ai acestei țări. Pentru ei am construit un spațiu unde se pot dezvolta, pot experimenta și colabora.
- La un an de la lansarea ZBOR, investiția în proiect se ridică la 5 milioane de euro. ZBOR nu este un proiect de amenajare a unor spații, ci o investiție într-o generație.
Un moment emoționant al dezbaterii a fost intervenția Deliei Rădulescu, elevă în clasa a XII-a la Liceul Tehnologic „Profesor Ilie Gavrilă” din Cioranii de Jos, Prahova.
„Consider că noțiunile de educație financiară sunt esențiale și mi-ar fi plăcut să le învăț încă din clasele primare. Din fericire, acum, la liceu, fac educație financiară, prin intermediul programului LifeLab. Sunt foarte recunoscătoare pentru acest proiect, pentru că ne oferă informații pe limba noastră și le introduce chiar și în materiile de BAC.”
Intervenția ei a confirmat că tinerii sunt deschiși la educație financiară. Ei simt nevoia de a înțelege lumea în care trăiesc și de a avea instrumente pentru a naviga prin ea.
The post De la educație financiară la încredere: Masă rotundă BCR appeared first on Forbes Romania.



