investitorii-cer-marilor-companii-alimentare-si-comerciantilor-cu-amanuntul-sa-isi-diversifice-operatiunile-in-domeniul-proteinelor-pe-baza-de-plante

Investitorii cer marilor companii alimentare şi comercianţilor cu amănuntul să îşi diversifice operaţiunile în domeniul proteinelor pe bază de plante

Timp de citire: 2 minute

Investitori care gestionează active în valoare de 11.500 miliarde de dolari au cerut marilor companii alimentare şi comercianţilor cu amănuntul să îşi diversifice operaţiunile în domeniul proteinelor pe bază de plante pentru a spori rezilienţa lanţurilor de aprovizionare şi a atenua riscurile la adresa securităţii alimentare.

Pe măsură ce dobânzile globale şi temperaturile ridicate prelungite contribuie la creşterea costurilor cu furajele, iar preţurile unor produse precum ouăle pot fi influenţate de evenimente imprevizibile, precum gripa aviară, companiile alimentare se confruntă cu lanţuri de aprovizionare cu animale din ce în ce mai fragile şi riscă să fie abandonate de investitori, în cazul în care expunerea lor va fi considerată prea mare, transmite Reuters.

Un grup de 73 de investitori care participă la reţeaua de investitori “Farm Animal Investment Risk and Return Initiative” solicită producătorilor şi comercianţilor cu amănuntul să profite de oportunităţile de “creştere şi sănătate” pe care le oferă sursele alternative de proteine, potrivit unui raport FAIRR care urmează să fie publicat marţi.

Prin intermediul FAIRR, investitorii au discutat cu 20 de companii, inclusiv producătorii Nestle, Danone şi Kraft Heinz şi comercianţii cu amănuntul Amazon, Carrefour şi Walmart.

„Pentru alimente şi comerţ cu amănuntul, diversificarea proteinelor este un element cheie pentru reducerea emisiilor de CO2”, a declarat pentru Reuters Sophie Kamphuis, consilier senior pentru investiţii responsabile la administratorul olandez de active MN. „Am dori ca firmele să stabilească obiective de vânzări şi să lanseze produse, dar vrem şi ca acestea să înlocuiască proteinele animale”, a adăugat Kamphuis, dând drept exemplu obiectivul impus de grupul Ahold Delhaize pentru retailerii săi europeni – angajamentul ca 50% din proteinele vândute să fie pe bază de plante până în 2030.

Investiţiile private în surse de proteine non-carne, cum ar fi fasolea, leguminoasele, alternativele vegetale la produsele de origine animală şi metodele inovatoare, cum ar fi cultivarea celulelor, au scăzut la puţin peste un miliard de dolari anul trecut, de la un vârf de aproape şapte miliarde de dolari în 2021, potrivit The Good Food Institute.

The post Investitorii cer marilor companii alimentare şi comercianţilor cu amănuntul să îşi diversifice operaţiunile în domeniul proteinelor pe bază de plante appeared first on Forbes Romania.