romania-exporta-ciocolata-in-valoare-de-175-milioane-de-euro,-anual

România exportă ciocolată în valoare de 175 milioane de euro, anual

Timp de citire: 2 minute

Exporturile de ciocolată ale României valorează 175 milioane de euro, anual, pe o piaţă în care activează 250 de companii producătoare, arată datele publicate cu ocazia celei de-a VII-a ediţii a evenimentului Chocolate Saga.

În prezent, volumul de ciocolată exportată s-a majorat cu 65%, în doar patru ani (de la 105,8 milioane de tone, în 2020, la 175 milioane de tone, în 2024), ceea ce poziţionează România în topul producătorilor regionali.

Astfel, cu un ritm mediu anual de 12,9%, România se poziţionează drept un furnizor competitiv în regiune, cu pieţe principale în Ungaria, Bulgaria, Polonia şi Germania.

În acelaşi timp, consumul intern depăşeşte pragul psihologic de 35.000 de tone anual.

„ (…) Consumul mediu lunar per persoană a crescut de la 2,16 kg în 2023 la 2,26 kg în 2024 şi 2,36 kg în primul trimestru din 2025, ceea ce înseamnă o creştere de peste 9% în mai puţin de doi ani. Estimările indică faptul că, până la finalul acestui an, piaţa internă ar putea depăşi 35.000 de tone anual. Tot mai mulţi români aleg produse artizanale, cu origine controlată şi reţete curate. Segmentul premium, care depăşeşte deja 15% din valoarea totală a pieţei, creşte constant, alimentat de interesul pentru gust autentic şi calitate”, explică Adina Istrate, organizator Chocolate Saga 2025.

Şi datele Institutului Naţional de Statistică (INS) arată că producţia internă de ciocolată a crescut constant în ultimii ani – de la 14.155 tone în 2020 la un vârf de 15.461 tone în 2023, ceea ce înseamnă o majorare de 9,2% în patru ani.

În ceea ce priveşte interesul pentru produsele artizanale şi pentru ciocolata premium, acesta este în creştere şi depăşeşte deja 15% din valoarea totală a pieţei.

„Piaţa românească este estimată la peste 300 de milioane de euro, ceea ce înseamnă că are un potenţial uriaş de creştere, mai ales în segmentul premium, care depăşeşte deja 15% din total. Consumatorii români încep să caute ciocolata de origine, făcută responsabil, cu un gust autentic”, susţine Istrate.

Potrivit jucătorilor din această industrie, cu peste 250 de companii active în sectorul ciocolatei şi produselor zaharoase, dintre care 70-80 dedicate exclusiv fabricării de ciocolată, România are toate premisele pentru a-şi consolida rolul de hub regional în Europa de Est.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.

The post România exportă ciocolată în valoare de 175 milioane de euro, anual appeared first on Forbes Romania.