sondaj-carvago:-fiecare-a-doua-achizitie-de-masina-rulata-aduce-probleme-clientilor-europeni

Sondaj Carvago: Fiecare a doua achiziție de mașină rulată aduce probleme clienților europeni

Timp de citire: 2 minute

Achiziționarea unei mașini rulate încă reprezintă o sursă de îngrijorare și de experiențe neplăcute pentru mulți șoferi europeni, a arătat un sondaj realizat de Carvago pe șapte piețe diferite.

Cele mai mari temeri ale publicului european sunt vânzătorii necinstiți, kilometrajele modificate și defectele ascunse, iar experiențele reale ale respondenților confirmă că acestea nu sunt doar temeri nefondate.

Cea mai importantă constatare a sondajului o reprezintă diferențele regionale semnificative în percepția riscurilor legate de achiziționarea unei mașini rulate. Datele dezvăluie o linie clară de demarcație: în România, 88% dintre respondenți o percep ca fiind „foarte” sau „destul de stresantă”, în Polonia 84,4%, iar în Slovacia 78,9%, în timp ce în Austria doar 15,7%. Italia (51%) și Republica Cehă (36,5%) se află la mijlocul acestui spectru. Chiar și în Germania, adesea considerată în mod eronat o garanție de facto a unei achiziții fără probleme, fiecare al patrulea respondent (23,9%) a descris achiziționarea unei mașini rulate ca fiind stresantă.

Nivelul de îngrijorare se corelează cu problemele reale pe care respondenții le-au întâmpinat în legătură cu achiziționarea unei mașini rulate, cum ar fi fraudele cu kilometrajul modificat sau vânzarea de mașini prost reparate după accidente grave. Intensitatea temerilor variază de la o regiune la alta: teama de un kilometraj modificat atinge apogeul în România (78,3%) și Polonia (74,6%).

„Rezultatele sondajului nostru arată clar că, în domeniul vânzărilor de mașini rulate, Europa rămâne împărțită simbolic în două lumi. Scopul nostru la Carvago este să eliminăm această prăpastie și să oferim tuturor clienților noștri, indiferent dacă locuiesc la București, Praga sau Milano, același standard înalt de siguranță și certitudine la achiziționarea unei mașini”, spune Vlad Ion, Country Manager Carvago Romania.

Având în vedere experiențele negative cu dealerii locali, oamenii iau adesea în considerare achiziționarea unei mașini prin alte mijloace, inclusiv importul din străinătate. Cu toate acestea, ei percep ca principale bariere complexitatea întregului proces (48,2%), îngrijorările legate de garanție (în Italia 53,3%, în Slovacia 57,6%) și bariera lingvistică (de exemplu, în Cehia 42,5%), mai arată sondajul menționat.

*Sondajul a fost realizat online în Republica Cehă, Italia, Polonia, Germania, Austria, România și Slovacia în septembrie 2025. Statisticile răspunsurilor individuale includ doar respondenții care au declarat în întrebarea introductivă că ei înșiși sau cineva apropiat lor a cumpărat o mașină rulată de la un dealer de mașini, un dealer de marcă sau un vânzător privat în ultimii cinci ani. 

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.

The post Sondaj Carvago: Fiecare a doua achiziție de mașină rulată aduce probleme clienților europeni appeared first on Forbes Romania.