notino-depaseste-piata-europeana-de-e-commerce:-crestere-de-doua-cifre-in-2024

Notino depășește piața europeană de e-commerce: creștere de două cifre în 2024

Timp de citire: 2 minute

Notino, retailerul european online de produse de frumusețe și sănătate, a depășit pragul de 1,6 miliarde de euro cifră de afaceri în anul fiscal 2024. România a contribuit cu 8% la acest rezultat.

Conform datelor financiare, Notino continuă să performeze peste media pieței europene de e-commerce, cu o creștere de două cifre.

În anul fiscal 2024 (mai 2024 – aprilie 2025), compania a realizat o cifră de afaceri de 1,579 miliarde euro, ceea ce reprezintă o creștere anuală de 18%. Aceasta este de peste două ori mai mare decât rata de creștere a pieței europene de e-commerce, estimată la aproximativ 8% în aceeași perioadă.

Polonia rămâne cea mai mare piață pentru Notino, cu aproape 16% din cifra de afaceri. Urmează Cehia, cu 12%, și Italia, cu 9%, pe când România a contribuit la cifra de afaceri cu un procent de 8%. Cele mai mari creșteri anuale s-au înregistrat în Finlanda (+56%) și Irlanda (+39%). Potrivit reprezentanților companiei, anul fiscal a fost caracterizat de dinamici diferite pe piețele pe care operează, cu o perioadă foarte bună în primele nouă luni, urmată de un sezon mai provocator.

„Primele nouă luni ale anului fiscal au fost excelente, însă ulterior am avut parte de o perioadă mai dificilă. După Crăciun, ne-am concentrat pe stabilizare și am înțeles că focusul este mai important decât expansiunea rapidă. Continuăm să creștem de câteva ori peste piață și știm că vrem să investim în calitate și creștere sustenabilă pe termen lung”, a explicat Zbyněk Kocián, CEO Notino.

În anul fiscal trecut, Notino a expediat 114.771.511 produse către clienți. Ziua record a fost Black Friday, pe 29 noiembrie, când s-au livrat aproape 300.000 de colete. Categoria cea mai vândută a fost parfumeria, reprezentând aproape jumătate din achiziții, urmată de produsele de îngrijire a pielii (14%) și cosmeticele pentru păr, care au crescut cu aproape 20% față de anul anterior.

Cel mai mare retailer online european de beauty, Notino activează de 21 de ani, fiind fondat în 2004 în Cehia. Portofoliul său include 115.000 de produse de la peste 1.800 de branduri internaționale și locale, la prețuri competitive.

Compania este prezentă online în 27 de țări și deține același număr de magazine fizice.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.

The post Notino depășește piața europeană de e-commerce: creștere de două cifre în 2024 appeared first on Forbes Romania.