În timp ce mulți dintre rivalii săi au investit agresiv în electrificare, Toyota a adoptat o strategie prudentă, preferând să aștepte momentul potrivit pentru a-și diversifica gama de vehicule electrificate.
La început, această abordare a fost criticată, fiind percepută ca un semn de reticență sau lipsă de viziune. Cu toate acestea, în 2025, rezultatele încep să valideze această decizie: Toyota nu s-a expus la riscuri financiare masive și poate lansa modele EV fără presiunea unor investiții uriașe deja făcute în infrastructuri sau fabrici dedicate.
Un exemplu concret care arată determinarea brandului japonez
Un exemplu concret al noii direcții este trecerea planificată a modelului Highlander, unul dintre cele mai populare SUV-uri ale companiei, de la propulsia termică la cea electrică.
Conversia completă a acestuia la sistemul electric ar putea fi anunțată oficial până la finalul acestui an, deși modelul este estimat să ajungă în showroom-uri abia în 2026.
Mișcarea vine într-un context în care versiunea mai nouă și mai mare , Grand Highlander, a afectat vânzările modelului clasic. Astfel, o versiune 100% electrică ar putea oferi un avantaj competitiv și o identitate clară în portofoliul Toyota, scrie publicația The Truth About Cars.
Un nou SUV electric cu trei rânduri și repoziționarea gamei bZ
Un alt punct central al planurilor Toyota pentru 2025 și 2026 este lansarea unui SUV electric cu trei rânduri de scaune, prezentat pentru prima oară sub forma unui concept în cadrul unui eveniment de presă din Japonia, în 2021.
Denumit inițial bZ5X, modelul a fost proiectat să completeze gama Beyond Zero (bZ), alături de deja cunoscutul bZ4X. Totuși, odată cu schimbarea recentă a denumirii bZ4X, este de așteptat ca și viitorul SUV să primească un alt nume la lansare.
Chiar dacă detaliile tehnice complete nu au fost încă dezvăluite, poziționarea noului model în gamă va fi superioară viitorului Highlander electric, adresându-se familiilor și celor care au nevoie de spațiu suplimentar, fără a renunța la tehnologia electrică.
Lansarea este anticipată pentru finalul anului 2026, însă planurile de producție ar putea fi anunțate mai devreme, pe măsură ce Toyota își calibrează pașii în funcție de cererea de pe piață și de infrastructura de încărcare aflată în expansiune.